Cupfinales 2014 gewonnen door Dennis Lucas en Danny Kokhuis

In verband met de aanleg van de nieuwe wedstrijdbaan, konden de cupwedstrijden pas in augustus worden verschoten. Het slotstuk waren hierbij de cupfinales, die onder prima weersomstandigheden op vrijdag 29 augustus zijn verschoten.

cupfinale_2014

De herenfinales beloofden op voorhand een spannende strijd te worden. In de veldfinale moest de winnaar van vorig jaar, Dennis Lucas, het opnemen tegen Boy Bosch. De finale ging gelijk op, en door de bijzonder lange schoten van beide finalisten bleef de wedstrijd spannend, waarbij Boy met nog enkele schoten te gaan, een kleine voorsprong had. In het laatste deel van de wedstrijd wist Dennis echter in te lopen, en moest het laatste schot de beslissing brengen. De wedstrijdspanning was bij beide spelers merkbaar, en uiteindelijk wist Dennis Lucas deze bijzonder hoogstaande finale met een miniem verschil van 3 meter te winnen. Met deze overwinning heeft Dennis Lucas zijn positie als recordkampioen wederom verstevigd. De strijd bleek echter hevig en biedt komend jaar volop kansen voor verliezend finalist Boy Bosch.

De finale op het onderdeel straat ging tussen Johan Kokhuis en Danny Kokhuis. Het komt zelden voor dat vader en zoon het in een cupfinale tegen elkaar moeten opnemen, en het beloofde dan ook een spannende finale te worden. Met name Danny begon ijzersterk aan de finale en had al gauw een voorsprong van 2 schoten opgebouwd. Deze voorsprong wist hij te vergroten tot 5 schoten, waarna er enkele mindere schoten volgden. Johan wist hierdoor zijn achterstand aanzienlijk te verkleinen en bracht de spanning terug in de wedstrijd. Toch wist Danny zijn voorsprong te behouden en heeft hij de finale met een voorsprong van 3 schoten winnend af weten te sluiten. Danny wint hiermee voor het eerst de straatcup en zorgt voor een leuke discussie in huize Kokhuis, met Johan Kokhuis als verliezend finalist.

Na afloop van de finales was er een gezellig samenzijn en werden alle finalisten en winnaars gehuldigd.

Fatal error: Uncaught wfWAFStorageFileException: Unable to verify temporary file contents for atomic writing. in /home/kvhertme/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php:52 Stack trace: #0 /home/kvhertme/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php(659): wfWAFStorageFile::atomicFilePutContents('/home/kvhertme/...', '<?php exit('Acc...') #1 [internal function]: wfWAFStorageFile->saveConfig('livewaf') #2 {main} thrown in /home/kvhertme/public_html/wp-content/plugins/wordfence/vendor/wordfence/wf-waf/src/lib/storage/file.php on line 52